Algemene voorwaarden

 

Algemene voorwaarden Meubelreiniging Noord Nederland

 

Artikel 1 Identiteit van de ondernemer

1.1  Deze algemene voorwaarden zijn opgesteld door Meubelreiniging Noord Nederland. Meubelreiniging Noord Nederland handelt onder kvk-nummer: 91229286 en is gevestigd in Leeuwarden.

 

Artikel 2 Begrippen

2.1  De opdrachtgever is de klant die schoonmaakdiensten afneemt van Meubelreiniging Noord Nederland.

2.2  De opdrachtnemer is Meubelreiniging Noord Nederland.

2.3  Met partijen worden Opdrachtgever en Opdrachtnemer tezamen bedoeld.

2.4  Diensten: het schoonmaken van objecten.

2.5  Onder object verstaan we het attribuut dat schoongemaakt moet worden, zoals een bank, tapijt of stoel.

2.6  Overeenkomst: elke schriftelijke afspraak tussen opdrachtnemer en de opdrachtgever tot het leveren van diensten door opdrachtnemer voor of ten behoeve van de opdrachtgever.

2.7  Met schriftelijk wordt ook bedoeld per e-mail, WhatsApp en SMS.

 

Artikel 3 Toepasselijkheid

3.1  De algemene voorwaarden zijn van toepassing op al onze aanbiedingen, offertes, overeenkomsten, aanvullingen en vervolgopdrachten, tenzij partijen schriftelijk andere afspraken hebben gemaakt.

3.2  Wij mogen deze voorwaarden op elk moment wijzigen. Wij zullen u van tevoren informeren over de wijziging en de ingangsdatum. Ook sturen we u de gewijzigde algemene voorwaarden toe.

3.3  Als een bepaling in de algemene voorwaarden of de overeenkomst geheel of gedeeltelijk nietig is of vernietigd wordt, dan blijven de overige bepalingen volledig van toepassing. In dat geval zullen partijen in goed overleg afspreken wat dan geldt, waarbij, voor zover mogelijk, het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht worden genomen.

3.4  Als er onduidelijkheid bestaat over de uitleg van een bepaling in deze algemene voorwaarden of overeenkomst of als zich tussen partijen een situatie voordoet die niet in deze algemene voorwaarden geregeld is, dan zullen partijen in goed overleg schriftelijke afspraken maken.

3.5  Ook als wij niet steeds strikte naleving van deze voorwaarden verlangen, betekent dat niet dat de bepalingen daarvan niet van toepassing zijn, of dat wij het recht verliezen om naleving van de bepalingen van deze voorwaarden te verlangen.

3.6  De algemene voorwaarden en de verplichtingen uit de overeenkomst gelden ook voor de door ons ingeschakelde derden.

 

Artikel 4 Aanbod en aanvaarding

4.1  Ons aanbod staat vermeld in de toegestuurde offerte. Offertes zijn gebaseerd op door u verstrekte gegevens. U staat ervoor in dat alle essentiële informatie voor de opzet en uitvoering van de opdracht zijn verstrekt. Onze offertes zijn vrijblijvend en 14 dagen geldig.

4.2  Offertes worden aanvaard door een reactie daarop in bevestigende bewoordingen als: akkoord, ja, dit wil ik etc.

4.3  Aan een aanvaarding die afwijkt van ons aanbod zijn wij niet gebonden. Ook zijn wij niet gebonden aan een aanbod, als u redelijkerwijs had kunnen weten dat het aanbod of een onderdeel daarvan een kennelijke vergissing of verschrijving bevatte.

4.4  Als een offerte gebaseerd is op door u verstrekte gegevens en deze gegevens onjuist blijken te zijn, hebben wij het recht de prijs aan te passen, als deze onjuiste informatie leidt tot meerkosten, ook nadat de overeenkomst tot stand is gekomen.

4.5  Indien de in het vorige artikel bedoelde onjuistheid pas blijkt op de dag dat de dienst wordt uitgevoerd, en u niet akkoord gaat met de in artikel 4.4 bedoelde meerprijs, bent u altijd verplicht de reeds gemaakte voorrijdkosten te vergoeden.

4.6  Indien bij aankomst blijkt dat de door u verstrekte informatie dermate onjuist of onvolledig is dat wij de opdracht naar redelijkheid niet kunnen uitvoeren, behouden wij ons het recht voor de overeenkomst te annuleren. Wij zullen u de kosten voor de dienst in dat geval niet in rekening brengen, met uitzondering van de reeds gemaakte voorrijdkosten. 

 

Artikel 5 Verwachtingen

5.1  Wij zullen de overeenkomst zorgvuldig en naar beste inzicht en vermogen uitvoeren. U mag van ons verwachten dat wij ons zo goed mogelijk inspannen om een zo goed mogelijk resultaat te leveren. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor tegenvallende resultaten. Wij verstrekken geen garanties op het behalen van een bepaald resultaat. Al onze diensten worden uitgevoerd op basis van een inspanningsverbintenis.

5.2  U geeft ons op tijd alle informatie die van belang kan zijn voor de uitvoering van de overeenkomst. Denk hierbij aan informatie over de materiaalsoort van het te reinigen object en de herkomst van eventuele vlekken in het materiaal (voor zover bekend).

5.3  Wanneer de stofsoort niet 100% duidelijk is, is het nooit exact te voorspellen hoe de stof reageert op nat reinigen met reinigingsmiddelen en een sproei en extractie apparaat. Vezels van polyester zijn bijvoorbeeld heel goed nat te reinigen, zo ook vezels die wol bevatten. Katoen, vilt en linnen is vrijwel niet schoon te krijgen door de open/holle vezel waardoor verkleuring ver in de vezel trekt. Maar ook de weefselvorm heeft hier invloed op. Wanneer de bank of stoelen onverhoopt een Chenille weefselvorm hebben en viscose bevatten is er een kans dat deze bolletjes door het gebruik van reinigers en water gaan ‘pletten’. Hierdoor kán er een ’shading-effect’ ontstaan, waardoor er optisch kleurverschil ontstaat in uw meubel. Bij aanvaarding van ons aanbod gaat u ermee akkoord dat dit risico voor uw rekening komt, wij zijn hiervoor niet aansprakelijk.

5.4  Vlekken die al langer aanwezig zijn kunnen in de vezel trekken en daarmee de vezel beschadigen. Hoe langer de vervuiling aanwezig is hoe moeilijker het te verwijderen is. Vlekken door bijvoorbeeld jus d’orange of ander drinken wat zuur bevat kan de vezel blijvend aantasten. Dit is vaak te zien doordat er een lichte kring om de vlek ontstaat. Vervuiling door huidvet kan ver in de schuimlaag trekken. Van de buitenkant is niet te zien hoe diep het in de schuimlaag zit. Er kan geen 100% garantie gegeven worden dat eventuele verkleuring volledig weg te krijgen is met een reiniging. Bij aanvaarding van ons aanbod gaat u ermee akkoord dat dit risico voor uw rekening komt, wij zijn hiervoor niet aansprakelijk.

5.5  Er kan geen garantie gegeven worden dat een (katten)urine geur volledig verdwijnt uit de bank, hoe langer het in de stof en schuimlaag zit, hoe moeilijker het verwijderen is. Het is aan de buitenkant niet te zien hoe diep de urine in de schuimlaag is getrokken. Bij aanvaarding van ons aanbod gaat u ermee akkoord dat dit risico voor uw rekening komt, wij zijn hiervoor niet aansprakelijk.

Artikel 6 Prijzen en betaling

6.1  Uitvoering van de opdracht vindt plaats tegen de prijs zoals tussen partijen is afgesproken.

6.2  Betaling geschiedt na uitvoering van de werkzaamheden, binnen 14 dagen na ontvangst van de factuur. Betaling kan contant, via overboeking of via iDeal plaatsvinden.

 

Artikel 7 Uitvoering van de werkzaamheden

7.1  U biedt ons vrije toegang tot de schoon te maken objecten en stelt water en elektriciteit beschikbaar voor het uitvoeren van de werkzaamheden.

7.2  Wij plannen de werkzaamheden zo spoedig mogelijk en hoogstens een maand na opdrachtbevestiging, tenzij anders is afgesproken.

 

Artikel 8 Annulering

8.1  U kunt uw afspraak tot uiterlijk twee (2) werkdagen voorafgaande aan de met ons afgesproken datum van uitvoering schriftelijk annuleren.

8.2  Indien u niet aanwezig bent op de afgesproken datum en/of tijd van opdracht, zien wij dit als een niet tijdige annulering.

8.3  Indien annulering niet of niet tijdig heeft plaats gevonden bent u ons een onmiddellijk opeisbare vergoeding van 35% van de totaalprijs met een minimumbedrag van € 50, – verschuldigd. Deze vordering is exclusief voorrijkosten, deze worden daarnaast nog afzonderlijk in rekening gebracht.

 

Artikel 9 Eigendomsvoorbehoud

9.1  Wij behouden het recht van eigendom op schoonmaakartikelen die wij verkopen totdat de volledige factuur door u is betaald. De schoonmaakartikelen worden dan ook niet geleverd totdat de volledige factuur door u is betaald.

 

Artikel 10 Overmacht

10.1  Overmacht ontslaat ons van de plicht tot nakoming van de overeengekomen overeenkomst, zonder dat er voor u een recht ontstaat op vergoeding van kosten, schade en rente. Met overmacht wordt bedoeld een situatie waarin het voor ons redelijkerwijs onmogelijk is of wij gehinderd worden om de diensten te verlenen zoals afgesproken en ons daarvan geen verwijt te maken valt en ook niet anderszins voor onze rekening komt. Voorbeelden van overmacht zijn ziekte of tekort aan schoonmaakmiddelen vanwege tekort bij leverancier, epidemie/pandemie, oorlog of daarop lijkende situaties, stroomstoring, overstroming, aardbeving, brand, werkstaking in ons bedrijf of bij onze leveranciers, gewijzigde overheidsmaatregelen, internetstoring, computerstoring, cybercriminaliteit en netwerkaanvallen.

10.2  Wij hebben ook het recht ons op overmacht te beroepen als de omstandigheid die (verdere) nakoming van de overeenkomst verhindert, intreedt nadat wij onze verbintenis hadden moeten nakomen.

10.3  Als sprake is van overmacht, dan zullen wij u zo snel mogelijk informeren. Zo mogelijk zullen we een passende oplossing proberen te vinden. In geval van langdurige (langer dan twee maanden) of blijvende overmacht mag u de opdracht schriftelijk ontbinden zonder dat u aanspraak kan maken op vergoeding van de schade. U blijft verplicht het al uitgevoerde deel van de opdracht te vergoeden.

Artikel 11 Aansprakelijkheid

11.1  Wij zullen het object zorgvuldig en naar beste vermogen en inzicht reinigen. Als blijkt dat de samenstelling van het materiaal van het te reinigen object anders is dan is vooraf vermeld, of wanneer wij een object reinigen waarvan de samenstelling van het materiaal onbekend is, kunnen wij voor de hieruit voorvloeiende schade nooit aansprakelijk worden gesteld.

11.2  Wij zijn uitsluitend aansprakelijk voor schade aan het object of eigendommen van opdrachtgever indien die schade het gevolg is van onvoorzichtigheid of nalatigheid van de opdrachtnemer bij de uitoefening van de werkzaamheden.

11.3  Wij zijn niet aansprakelijk voor:

a.               Schade als gevolg van het niet, onjuist of onvolledig verstrekken door u van gegevens nodig voor een goede uitvoering van de opdracht danwel voor schade die het gevolg is van een eigen gebrek aan het object;

b.               Schade als gevolg van het te vroeg in gebruik nemen van het object, dat wil zeggen vóór de door ons geadviseerde termijn is verstreken;

c.                Schade als gevolg van het niet of niet volledig bereiken van het door u beoogde resultaat.

11.4 Als wij aansprakelijk zijn, worden hoogstens de kosten vergoed die onze verzekeraar uitkeert.

11.5 Wij mogen aansprakelijkheidsbeperkingen van door ons ingeschakelde anderen tegenover u inroepen.

11.6 U bent verplicht schade te melden binnen zeven (7) dagen na het ontstaan van de schade.

11.7 Als wij aansprakelijk zijn, moet u ons in de gelegenheid stellen de schade in redelijkheid en zoveel als mogelijk is te beperken of ongedaan te maken. U hieraan verleent dan alle mogelijke medewerking

 

Artikel 12 Klachten

12.1  Heb je een klacht over onze dienstverlening of factuur? Neem dan zo snel mogelijk, uiterlijk binnen zeven (7) dagen, schriftelijk contact met ons op, zodat wij de klacht kunnen bespreken.

12.2  Je geeft een zo duidelijk mogelijke omschrijving van de klacht, zodat wij in staat zijn inhoudelijk te reageren en, als de klacht gegrond is, te zorgen voor een passende oplossing. Een klacht die niet duidelijk is omschreven kunnen wij niet in behandeling nemen.

12.3  Een klacht schort jouw betalingsverplichting niet op.

12.4  Als klachten als bedoeld in artikel 12.1 later binnenkomen, dan vervalt mogelijk uw recht om te klagen, omdat het dan te lang geleden is om te beoordelen of de klacht voor onze rekening komt. Wij bepalen in dat geval of wij de klacht nog kunnen beoordelen.

 

Artikel 12 Toepasselijk recht

12.1  Voor alle rechtsverhoudingen tussen partijen waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, geldt het Nederlands recht.